Orhan Veli Güzel Havalar(Şiiri Makaleye Dönüştürme Örneği)

orhan veli güzel havalar ile ilgili görsel sonucu
     Orhan Veli Güzel Havalar(Şiiri Makaleye Dönüştürme Örneği)      
        
             "Beni böyle güzel havalar mahvetti" son zamanlarda çok duyulan bir cümledir.Bir memurun “ Böyle havada istifa ettim Evkaftaki memuriyetimden” demesi üzerine yapılan bölgesel araştırmalarda özellikle Evkaftaki memurların istifa etme oranının diğer bölgelere göre oldukça yüksek olduğu gözlemlenmiştir."Ben tütüne böyle havada alıştım" önermesi de doğrulanmıştır. Yapılan anketlerde bir çok kişi tütüne güneşli havalarda başladığını ifade etmiştir.Ayrıca Türk Psikoloji Derneği’nin 2013 nisanında yaptığı araştırma kötü havalara oranla güzel havalarda aşık olma oranının arttığını kanıtlamıştır.Bunun açıklaması olarak “İnsanlar güzel havalarda etrafa daha çok bakarlar ve bu şekilde aşık olacakları kişiyi bulma oranları artar” tezi ortaya atılmıştır. Yani “Böyle havada aşık oldum” önermesi güzel havalar için kabul edilebilirdir. Aynı zamanda  BBC’nin bir araştırmasına göre “Eve ekmekle tuz götürmeyi böyle havalarda unuttum” diyen insan sayısı güneşli havalarda oldukça fazlalaşır.Karşımıza çıkan diğer önemli konu ise son zamanlarda şiir yazma hastalığının  böyle havalarda görülmesidir.Bu hastalığa yakalanan bir insan “Şiir yazma hastalığım hep böyle havalarda nüksetti” şeklinde bu hastalığın kötü havalarda kendini gizlediğini belirtmiştir. Ayrıca Türkiye Tabipler Birliğinin yayınladığı bir makaleye göre hastalık bulaşıcı olup güzel havalarda dışarıda gezen insanların yüzde yetmişinde görülmektedir açıklaması yapılmıştır. Yani “Beni bu güzel havalar mahvetti” önerisi doğrudur.

Yorumlar